یادگیری مکالمه زبان انگلیسی در کوتاه ترین زمان

بدون شک مهمترین دغدغه ی علاقه مندان به یادگیری زبان، مدت زمانی است که طول می کشد تا آنها بتوانند به زبان انگلیسی مکالمه کنند. بسیاری از زبان آموزان از طولانی شدن فرآیند یادگیری زبان و به ویژه مکالمه زبان انگلیسی گله مند هستند. در این مقاله قصد دارم تا به پشتوانه ی سال ها تجربه در تدریس، روش یادگیری سریع مکالمه زبان در کوتاه ترین زمان را با شما به اشتراک بگذارم. 

یادگیری مکالمه در کوتاه مدت
یادگیری مکالمه زبان در کوتاه مدت

1) در کلاس های مکالمه شرکت کنید.

واقعیت این است که اگر سطح زبان بالایی ندارید، چاره ای جز شرکت در کلاس و آموزش دیدن ندارید. وقتی سطح زبان شما پایین تر از متوسط هست، چاره ای جز شرکت در کلاس های مکالمه زبان انگلیسی ندارید. زیرا در سطوح مقدماتی تا متوسط نیاز به آموزش دارید. نیاز دارید تا با استاد مکالمه کنید، اشتباه کنید و تصحیح شوید. گرامر بیاموزید، لغت یاد بگیرید. بدون کلاس عملا این مورد خیلی زمانبر است. تجربه ما نشان داده، کلاس آنلاین مکالمه زبان به شکل خصوصی می تواند بیشترین بازده را برای یادگیری مکالمه داشته باشد. لذا اگر به دنبال سریعترین روش و به صرفه ترین برای یادگیری مکالمه هستند قطعا کلاس های آنلاین خصوصی بهترین گزینه است.

۲) پارتنر برای مکالمه داشته باشید.

علاوه بر استفاده از یک استاد خوب زبان انگلیسی به شکل خصوصی یا آنلاین، داشتن یک پارتنر زبان انگلیسی میتواند سرعت یادگیری مکالمه شما را چندین برابر کند. اگر شما این شانس را داشته باشید تا مطالبی را در کلاس یا در کتاب ها آموخته اید، با یک پارتنر تمرین کنید، میتوانید آنچه را آموخته اید عملی کنید و مکالمه خود را با سرعت بیشتری راه بندازید.

۳) موانع فکری و روحی را کنار بزارید.

یک دلیل اصلی عدم موفقیت زبان آموزان در یادگیری سریع و عدم توانایی آنها در مکالمه، موانع روحی و فکری است. به عنوان یک مدرس در طول سال های تدریس خودم، مشکلات فکری و موانع ذهنی مختلفی را از زبان آموزان دیده ام که مانع از مکالمه زبان آموزان می شود. برای مثال، ترس از صحبت کردن، خجالتی بودن، نداشتن اعتماد به نفس، نبود خودباوری، عدم اعتماد به هوش و توانایی های خود، عادت های نادرست و… بخشی از این موانع ذهنی هستند. اگر میخواهید زبان به درد شما بخورد و از یک درس به یک موضوع عملی تبدیل شود، ترس خود را کنار بزارید. خود را باور داشته باشید. برای صحبت کردن تلاش کنید.

۴) سریال ببینید و داستان را بازگو کنید.

گله ای که بسیار از زبان آموزان شنیده می شود، نداشتن پارتنر است. حال این سوال مطرح می شود که اگر برای تمرین مکالمه پارتنر ندارید چه باید بکنید؟ یکی از روش های خوب برای تمرین مکالمه، تماشی فیلم، سریال، ویدئو …. و سپس بازگو کردن داستان آن است.

۵) برای کمیک بوک ها و تصاویر داستان بسازید.

۶) داستان بخوانید یا گوش کنید و بازگو کنید.

۷) با خودتان صحبت کنید.

۸) صدای خود را ضبط و به آن گوش کنید.

۹) مکالمات را شبیه سازی کنید.