پارتنر زبان انگلیسی

در این نوشته، به اهمیت موضوع داشتن یک پارتنر برای مکالمه زبان انگلیسی و نیز روش های یافتن پارتنر انگلیسی در ایران صحبت خواهیم کرد.

اهمیت داشتن پارتنر در یادگیری زبان

داشتن پارتنر می تواند تا دوبرابر سرعت مکالمه و کاربردی کردن زبان برای شما را افزایش دهد. مشکل بسیاری از زبان آموزها، چه دوستانی که به صورت self-study (در خانه) و چه با کلاس در حال یادگیری زبان هستند، این است که شانسی برای استفاده از آنچه در کلاس یا خانه یادگرفته اند ندارند. حتی دوستانی که در کلاس های گروهی شرکت میکنند، فرصت بسیار محدودی برای مکالمه در کلاس دارند زیرا بخش زیادی از زمان کلاس صرف آموزش شده و مابقی تایم هم بین بچه ها تقسیم می شود.

لذا، اگر زبان آموزان این شانس را داشته باشند که آموخته های خود را با یک پارتنر تمرین کنند و به طور منظم با او مکالمه کنند میتوانند به شکل چشم گیری سرعت مکالمه خود را بالا ببرند. به یاد داشته باشید که پارتنری که برای مکالمه انتخاب میکنید سطح زبان بالاتر یا برابر با شما داشته باشد. زیرا تنها در این صورت میتواند سبب بهبود مکالمه شما شود.

پیدا کردن پارتنر زبان انگلیسی
پارتنر زبان انگلیسی

روش های یافتن پارتنر انگلیسی

روش های متعددی برای یافتن پارتنر انگلیسی وجود دارد. برخی از این روش ها را اشاره میکنیم.

۱) کلاس خصوصی با استاد زبان انگلیسی

بدون شک بهترین پارتنر برای شما، یک استاد زبان انگلیسی است. زیرا یک استاد، سطح بالاتری از شما دارد و نیز متعهد می شود که همزمان با مکالمه، اشکالات شما را رفع کند و سبب بهبود کیفیت مکالمه شما شود. داشتن جلسات خصوصی منظم مکالمه با یک استاد میتواند، تاثیر چشمگیری در رشد شما داشته باشد. تنها مشکل آن شاید پرداخت دستمزد استاد باشد و لذا شاید برای دوستانی که امکان پرداخت دستمزد استاد را ندارند امکانپذیر نباشد.

با توسعه کلاس های آنلاین و ابزارهای قدرتمند تماس تصویری و آموزش آنلاین نظیر Skype، Skyroom, Adobe Connect, Whatsapp و… دیگر حتی نیازی به شرکت در کلاس های حضوری نیست و میتوان به شکل آنلاین جلسات آموزش مکالمه را پیش برد. دوستانی که تمایل دارند از یک استاد مکالمه برای تقویت مکالمه استفاده کنند میتوانند از یک جلسه آنلاین رایگان بهره مند شوند تا هم تعیین سطح شده و هم با استاد دلخواه خود آشنا شوند.

۲) پیدا کردن پارتنر انگلیسی از سایت دیوار

برخی از زبان آموزان که به دنبال یادگیری زبان از طریق مکالمه هستند، در سایت دیوار آگهی میدهند تا برای مکالمه زبان پارتنر پیدا کنند. شما نیز میتوانید از طریق ارتباط با این آگهی ها و یا ثبت آگهی برای خود، پارتنری مناسب با توجه به سطح زبان خود پیدا کنید. برای این منظور به بخش فعالیت های داوطلبانه سایت دیوار مراجعه کنید. توجه کنید که در این حالت بهتر است پارتنر شما، سطحی نزدیک به شما داشته باشد. زیرا چه سطحی بسیار بالاتر و چه سطحی بسیار پایین تر داشته باشد، سبب دلسردی شما خواهد شد. بزرگترین مشکل این روش دشواری در پیدا کردن یک پارتنر قابل اعتماد باشد.

پیدا کردن پارتنر زبان در سایت دیوار
پارتنر زبان انگلیسی در سایت دیوار

۳) از بین دوستان خود پارتنر انتخاب کنید.

گاهی ما دوستان حقیقی و مجازی زیادی داریم که آنها نیز به دنبال تقویت زبان و بهبود مکالمه خود هستند ولی از آنها غافل هستیم. میتوانیم از میان دوستان خود و یا دوستان خود در صفحات اجتماعی پارتنر پیدا کنیم. با این روش خیالمون راحته که فرد قابل اعتمادی را برای گفتگو انتخاب کرده ایم.

۴) گروه های مکالمه در واتساپ و تلگرام

۵) کلاب هاوس و سایر شبکه های اجتماعی

۶) برخی وبسایت ها برای یافتن پارتنر