آزمون آیلتس (IELTS) چیست؟

آزمون آیلتس (IELTS) به نوعی معتبرترین آزمون بین المللی زبان انگلیسی است که بسیاری از دوستان برای مهاجرت، ادامه تحصیل در خارج از کشور، دلایل کاری و… گاها نیاز دارند تا مدرک آن را دریافت کنند.

دو نوع آزمون آیلتس (جنرال یا آکادمیک)

در کل دو نوع آزمون آیلتس وجود دارد: آزمون جنرال و آزمون آکادمیک. هر دوی این آزمون ها، شامل هر چهار مهارت اصلی زبان یعنی لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ هستند. اما اهدافی که این آزمون ها دنبال میکنند و نیز برخی مفاد آزمون، کمی متفاوت است.

  • آزمون جنرال (General): این آزمون معمولا برای مهاجرت های کاری، مهاجرات های از طریق سرمایه گذاری، دلایل کاری و مهاجرتی که به تحصیل نیاز ندارد برگزار می شود.
  • آزمون آکادمیک (Academic): این آزمون عموما برای مهاجرت های تحصیلی، تحصیل در یک دانشگاه و سایر دلایل آکادمیک برگزار می شود.  
آزمون آیلتس
بخش های مختلف آزمون آیلتس

هزینه آزمون آیلتس:

هزینه آزمون آیلتس در سال ۱۴۰۰ برابر با ۶,۱۵۱,۰۴۰ (۶ میلیون و صد و پنجاه هزار تومان) است. هر داوطلب، با پرداخت این هزینه میتواند در آزمون شرکت کند.

آزمون آیلتس جنرال چیست؟

همانطور که توضیح داده شد، این آزمون معمولا برای مهاجرت های غیر تحصیلی نظیر مهاجرت های کاری، سرمایه گذاری و… استفاده می شود. این آزمون شامل چهار بخش (لیسنینگ، ریدینگ، رایتینگ و اسپیکینگ) است.