تقویت دایره لغات زبان انگلیسی

بر اساس تجربیات متعدد و داده های جمع آوری شده، از بین همه روش های موجود، بهترین روش های تقویت دایره واژگان زبان انگلیسی عبارتند از:

1- تصویر سازی برای دوام و کاربردی کردن لغات در ذهن

تحقیقات زیادی نشان داده است که بهترین روش یادگیری دروس مختلف، استفاده از تصویرسازی و حافظه تصویری است. با تصور کلمات، تماشای فیلم، تصویر سازی در ذهن، استفاده از تصاویر و… میتوان کلمات و لغات متعدد را به ذهن سپرد و در هنگان نیاز از آنها به درستی استفاده کرد. از آنجایی که این کلمات با تصاویر و موقعیت ها به ذهن سپرده شده است، استفاده از آنها نیز در همان موقعیت ها و در هنگام نیاز ساده خواهد بود.

۲- تقویت دایره واژگان با فیلم و سریال

یکی از بهترین روش ها برای تقویت دایره واژگان میتواند تماشای فیلم و سریال باشد. زیرا:

  • فیلم ها حافظه تصویری ایجاد می کنند لذا ماندگاری لغات در ذهن بیشتر خواهد شد.
  • لغات در موقعیت صحیح یاد گرفته می شوند که به کاربردی شدن لغات کمک می کند.

در هنگام تماشای یک فیلم و یا سریال، با لغات و جملات متعددی مواجه شویم که یادگیری همه آنها تقریبا غیر ممکن است. لذا باید طوری از فیلم ها و سریال ها استفاده کرد که هم از تماشای آنها لذت برد و هم برای اهداف آموزشی از آنها استفاده کرد. از این رو باید تعداد محدودی (۵ الی ۶ مورد) نوت برداری انجام شود و در هر قسمت، تنها کلمات و جملاتی یادداشت شود که یکی از شرایط زیر را داشته باشد:

  •  لغاتی که در داستان فیلم زیاد تکرار می شوند موراد خوبی برای یادگیری هستند زیرا تکرار آنها در فیلم سبب می شود که در ذهن بمانند.
  •  لغات و اصطلاحات پرکاربرد.
  • لغات و جملاتی که به دل شما نشسته اند و از آنها لذت برده اید.
  • لغاتی که قبلا با آنها مواجه شده بودید اما اکنون آنها را فراموش کرده اید و مشتاقید آنها را بدانید.
  • نکات گرامری، اصطلاحات و… که اخیرا با آنها درگیر بوده اید.
برای آشنایی با بهترین سریال ها برای یادگیری زبان انگلیسی می توانید به این مقاله مراجعه کنید.

۳- تقویت دایره واژگان به کمک اپلیکیشن

برخی از اپلیکیشن ها اکنون وجود دارند که میتوانند ما را در حفظ و یادگیری لغات یاری کنند. این اپلیکشین ها در کاربردهای مختلف ارائه شده اند:

  • اپ Wordtheme: این اپلیکیشن برای ایجاد یک دیکشنری شخصی و تمرین لغاتی که یادگرفته اید مناسب است. هنگامی که یک لغت جدید را یاد میگیرید و میخواهید به خاطر بسپارید می توانید لغت را به همراه معنی، مثال، تصویر و تلفظ در این اپلیکیشن ثبت کنید. سپس به کمک آزمون هایی که وجود دارد نظیر فلش کاردها، ترکیب کلمات و… لغات را تمرین کنید.

۴- استفاده از کتاب ها برای یادگیری لغات

۵- کاربردی کردن لغات برای مکالمه