بهترین روش های افزایش نمره لیسنینگ آیلتس

در این مقاله، برخی از  تکنیک ها، روش ها و مراجع مهم در آزمون آیلتس که میتواند سبب افزایش نمره لیسنینگ (Listening) شود، مطرح خواهد شد. موفقیت در لیسنینگ آیلتس به سه عامل بستگی دارد.

بهبود نمره لیسنینگ آیلتس
روش بالابردن نمره لیسنینگ آیلتس

بهترین مراجع بهبود نمره لیسنینگ

کتاب ها:

کتاب Tactics for listening:

این کتاب، در ۳ سطح، Basic  – Developing – Expanding ارائه شده است و میتواند به شکل قابل ملاحظه ای مهارت لیسنینگ شما را تقویت کند. این کتاب ها به طور ویژه برای زبان آموزان سطح Basic تا Upper-Intermediate توصیه میشود. برای دوستانی که نمره لیسنینگ آیلتس آنها پایین تر از ۶ است، کتاب های بسیار مناسبی هستند.

کتاب Cambridge IELTS:

سری کتاب های ۱۶ جلدی Cambridge IELTS اصلی ترین منبع برای آزمون آیلتس است. استفاده از این کتاب برای افزایش نمره آیلتس به ویژه برای زبان آموزان سطح upper-intermediate و بالاتر توصیه می شود. لذا این مرجع مناسب زبان آموزان با نمره تقریبی بالای ۶ است.

فیلم و سریال:

تماشای مداوم فیلم و سریال با زیرنویس انگلیسی و یا بدون زیر نویس میتواند سبب تقویت مهارت Listening شود. ایجاد این عادت در میان مدت تاثیر بسیار زیادی روی Listening در آزمون IELTS دارد. عموما سریال ها به دلیل محتوای روزمره تر، مراجع بهتری برای تقویت لیسنیگ نسبت به فیلم ها هستند. برخی از بهترین سریال ها و فیلم ها جهت یادگیری زبان انگلیسی در مقاله ای مجزا معرفی شده اند.

پادکست و مکالمه:

پادکست ها و Conversation های بسیار مفیدی وجود دارند که میتوانند سبب بهبود لیسنیگ و افزایش نمره مهارت شنیداری در IELTS شوند. برخی از بهترین پادکست های در مقاله ای جداگانه معرفی شده اند.

از جمله بهترین این پادکست ها:

۱) پادکست ها و مکالمات سایت elllo در سطوح مختلف، از مقدماتی تا پیشرفته. این پادکست ها برای زبان آموزان در همه سطوح قابل استفاده است.

کتاب های صوتی:

کتاب های صوتی هم از دیگری منابع مهم در تقویت لیسنینگ و افزایش نمره آیلتس است. گوش کردن به کتاب داستان های صوتی و یا سایر کتاب های صوتی در موضوعاتی که به آن علاقه مند هستید هم می تواند سبب بهبود لیسنینگ شما و افزایش نمره Listening در آیلتس شود.

سایت و اپلیکیشن Castbox یک مرجع بسیار خوب برای دانلود رایگان کتب صوتی منشتر شده توسط مردم است.