روش افزایش نمره رایتینگ آیلتس

برای بسیاری از داوطلبان آزمون آیلتس، رایتینگ (Writing) دشوارترین قسمت محسوب می شود. بسیاری از داوطلبان این نگرانی را دارند که شاید نتوانند نمره خوبی در بخش رایتینگ آیلتس کسب کنند. در این مقاله میخواهیم به شما کمک کنیم تا بتوانید نمره رایتینگ آیلتس خود را بالا ببرید.

نمره رایتیگ آیلتس به چه عواملی بستگی دارد؟

برای اینکه بتوانیم نمره راییتنگ آیلتس را افزایش دهیم، ابتدا باید بدانیم که نمره رایتیگ آیلتس چگونه محاسبه می شود و به چه عواملی بستگی دارد؟

  1. موفقیت در پاسخ به سوال (Task Achievement):این معیار به طور کلی یعنی، شما تا چه حد توانسته اید به صورت سوال به درستی پاسخ دهید و آن را تشریج کنید. برای کسب نمره بالا در این معیار باید موارد زیر را رعایت کنید.
  2. روانی و پیوستگی (Coherency & Cohesion):این معیار بیان میکند که تا چه اندازه رایتینگ شما برای خواننده قابل درک است؟ آیا رند منطقی از ابتدا تا به انتها دارد؟ آیا ایده های شما به درستی به یکدیگر متصل شده است؟
  3. غنای کلمات (Lexical Resource):این معیار بیان میکند که تا چه میزان رایتینگ نوشته شده دارای لغات سطح بالا است. آیا غلط املایی دارد؟ آیا کلمات در جای درستی استفاده شده است؟
  4. دقت و رنج گرامر (Grammar Range & Accuracy):این معیار نشان دهنده تنوع و دقت گرامری به کار رفته در نوشته است.

نحوه محاسبه نمره رایتیگ آیلتس

همانطور که میدانید در بخش رایتینگ آزمون آیلتس دو تسک (بخش) وجود دارد.

تسک های رایتینگ آیلتس
بخش های رایتینگ آیلتس

تسک ۱ یک سوم نمره کل و تسک ۲ دو سوم نمره کل را تشکیل می دهد. نحوه محاسبه این نمره در شکل آورده شده است.

تاثیر نمره تسک اول
تاثیر نمره تسک دوم

تکنیک های بهبود تسک ۱ رایتینگ آیلتس جنرال

تسک ۱ رایتیگ در آیلتس جنرال نوشتن یک نامه است. صورت سوال به روشنی موضوع نامه، شخص دریافت کننده، محتوای نامه و هدف آن را تعیین میکند و ما پس از خواندن بلافاصله باید دست به کار شویم. ۲۰ دقیقه زمان برای پاسخگویی به این قسمت در اختیار ماست. برای بهبود نمره خود در بخش اول آزمون آیلتس جنرال باید به نکات زیر توجه کنید: