بهترین روش های افزایش نمره اسپیکینگ آیلتس

در این مقاله چند مورد از بهترین روش ها برای کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس برای شما توضیح داده خواهد شد. بنابراین سریع بریم سر اصل مطالب ….

معیارهای اصلی نمره اسپیکینگ در آزمون آیلتس

برای اینکه بدونید چطور میتونید نمره اسپیکینگ آیلتس رو افزایش بدید، لازمه که بدونید چه معیارهایی در نمره اسپیکینگ شما تاثیر گذار است. اسپیکینگ شما با ۴ معیار ارزیابی می شود که عبارتند از:

  •  روانی و پیوستگی: به بیان ساده، این معیار نشان می دهد که تا چه میزان شما روان، سریع، قابل فهم، بدون مکث صحبت میکنید و تا چه میزان ایده های شما به هم پیوسته بوده و توانایی انتقال مفهوم را دارید.
  • دامنه لغات: این معیار نشان دهنده دامنه لغات شما، سطح لغات به کار رفته، استفاده از اصطلاحات و phrasal verb ها است.
  • رنج و دقت گرامر: این معیار نشان می دهد تا چه میزان میتوانید از زمان ها و ساختارهای گرامری مختلف استفاده کنید و میزان دقت و یا اشتباهات گرامری شما در حین مکالمه چطور است؟
  • تلفظ: توانایی شما در ادای کلمات، رعایت صحیح بالا و پایین بودن صدا، تلفظ صحیح لغات و جملات، استرس ها و تاکیدها.

روش های کسب نمره بالا در اسپیکینگ آیلتس

بهترین روش های افزایش نمره اسپیکینگ آیلتس عبارتند از:

روش های بالا بردن نمره بخش روانی و پیوستگی (Fluency & Coherence)

۱) با ممتحن (examiner) معاشرت کنید!!!

به آزمون آیلتس به چشم یک آزمون نگاه نکنید. بلکه در جلسه اسپیکینگ آزمون آیلتس سعی کنید با امتحان گیرنده (examiner) معاشرت کنید و مکالمه ای گرم و دوستانه داشته باشید. داشتن احساس خوب هنگام حرف زدن، هم سبب بهبود عملکرد خود شما در آزمون می شود و هم تاثیر مثبتی روی امتحان گیرنده میگذارد و روی قضاوت او از شما تاثیرگذار خواهد بود. لذا، لبخند بزنید. اعتماد به نفس داشته باشید. در چشمان ممتحن نگاه کنید و با examiner معاشرت و گفتگو کنید. کاملا دوستانه. 

۲) مِن مِن نکنید!!!