اشتباهات رایج در زبان انگلیسی

کلافه کننده ترین بخش زبان انگلیسی برای خیلی هاتون بدون شک، اشتباهات رایجی که مدام و ناخواسته موقع مکالمه مرتکب می شید. جالبه بدونید که بخش زیادی از این اشتباهات بین همه زبان آموزها یکسانه. تو این مقاله هم میخوایم انواع اشتباهات رایج رو بررسی کنیم و هم اینکه راه خلاص شدن از اون ها رو یادبگیریم. 

فهرستی از اشتباهات رایج

طبیعتا این اشتباهات بسیار متنوع هستند و برای هر کسی متفاوت. من (نویسنده این مقاله) به عنوان یک استاد با سالها سابقه تدریس، انقدر این اشتباهات رو شنیدم که میدونم درصد زیادی از اون ها بین همه زبان آموزها مشترکه. اصولی ترین راه شناسایی این اشتباهات، استفاده از کلاس آنلاین مکالمه زبان انگلیسی و بهره مندی از یک استاد با سطح بالاست که در طی جلسات، این اشتباهات رو برای شما لیست کنه. اما در حد بضاعت این مقاله برخی از مهمترین اشتباهات رایج در زبان انگلیسی در سطوح مختلف اشاره میشه. دوستانی هم که علاقه مند باشن میتونن دوره اشتباهات رایج رو برای سطح مقدماتی تا پیشرفته تهیه کنند.

اشتباهات رایج در انگلیسی
اشتباهات رایج در مکالمه زبان انگلیسی

چند مورد از اشتباهات رایج سطح مقدماتی

چند مورد از اشتباهات رایج سطح متوسط

چند مورد از اشتباهات رایج سطح پیشرفته

روش از بین بردن اشتباهات رایج

برای از بین بردن اشتباهات رایج، ابتدا باید بفهمیم که از ابتدا چطوری ایجاد شده اند. اغلب این اشتباهات ناشی از ترجمه ناخودآگاه ذهن از فارسی به انگلیسی هستند. ما با تکرار مداوم این اشتباه باعث میشیم که آنها در ذهن ما نهادینه بشوند. به همین جهت است که خلاص شدن از آنها سخت و زمانبر میشه.

راه حل از بین بردن این اشتباهات روشن است. در دو مرحله میشه این کار رو کرد:

  1. شناسایی اشتباهات: اول باید اشتباهات رایج خودمون رو بشناسیم و اون ها رو لیست کنیم. از اونجایی که تشخیص اشتباه خودمون کار سختیه، (اگه میدونستیم که دیگه اشتباه نمیکردیم!!) باید از یه دوستی که به زبان مسلطه و یا یه استاد خوب زبان انگلیسی کمک بخوایم که در طی جلسات مکالمه اشتباهات ما رو شناسایی و برامون لیست کنه.
  2. تکرار مداوم عبارت صحیح: بعد از شناسایی اشتباهاتمون به کمک معلم، کار ما شروع میشه. باید اشتباهات رایج رو همونطوری که به وجود آمدن، از بین برد. یعنی از طریق تکرار. باید فرم درست و عبارت درست رو مدام در طول تمرینات و عامداً تکرار کرد که رفته رفته جایگزین عبارت غلط در ذهن ما بشن و حالا فرم درست در ذهن ما نهادینه بشه. پس باید عمدا با تکرار حالت درست در طول هفته، از شر غلط های رایج و پرتکرار خلاص شد.

دوره اشتباهات رایج در زبان انگلیسی